Etiket Arşivleri: Lars von Trier

Sinemada Erotizm

Kendi içinde birçok alt türe ayrılan sinema sanatında macera, bilimkurgu ve komedi gibi ana akım türlere ait eserlerin yanı sıra, bağımsız sinemanın özgürlükçü ruhu gereği belli türlere sokulamayan eserler de mevcuttur. Ana akım türlerin oluşumu, yedinci sanatın kurulduğu ilk yıllarda şekillenmişti bile. Erotizmin ileride başlı başına bir sinema türü olacağı da şüphesizdi. Erotizm, bir alt tür olmayıp, ana akım türlerinin …

Devamını gör »

Gerçekçi Sinema

children-of-men

Başarılı yönetmen Alfanso Cuaron’un Gravity (Yerçekimi) filmi, bizlere sinemada gerçekçilik akımının iyi bir örneğini sundu. Alman dışavurumculuğu ile İtalyan yeni ve Fransız yeni dalgasının bir uzantısıydı Gravity. Cuaron’un bu eserini hayata geçirmek için artık modern bir klasik kabul edilen Children Of Man’dan (Son Umut – 2006) sonra uzunca bir ara vermesinin asıl sebebi, seyirciye gerçekçi bir deneyim yaşatabilmek adına mevcut …

Devamını gör »

Kıyamete Ağıt: Melancholia

Amerikan film eleştirmenlerinin 2011’in en iyi filmi ilan ettikleri Melancholia, Lars von Trier’ın girdiği depresyonun ikinci ürünüydü. Bir anlamda Antichirst’in devamı niteliğindeydi. Antichrist’in adındaki kıyamet iması, filme bütünüyle yansımamasına karşın, kötücüllüğü ve depresifliğiyle gerçek manasıyla bir kıyamet filmi olan Melancholia’ya geçiş anlamına da geliyordu. Antichrist’teki dinsel motiften (Deccal’ın yeryüzüne inişi) Melancholia’da bilimi referans aldığı bir kıyamete (Melancholia adlı bir gezegenin …

Devamını gör »