Nintendo, 1989 yılında konsollara karşı alternatif olacak ürünü Game Boy’u ilk kez görücüye çıkardığında yepyeni bir sektörün doğmasına sebebiyet vermişti. 1985’te Rus bilgisayar mühendisi Aleksey Pajitnov tarafından programlanan Tetris oyunu, dünyayı kasıp kavurmaktaydı. Game Boy’un, kutulu ürün olarak beraberinde Tetris ile satışa çıkması büyük bir pazarlamacılık başarısıydı. Çünkü düşen blokları boşluk olmadan, yatay olarak dizmeye çalıştığımız oyun, bir el konsolu için …
Devamını gör »Etiket Arşivleri: Atari
Günümüzde Retro Oyun Konsolları
90’lı yılların sonlarına doğru 3Dfx firmasının öncülüğünde yaşamlarımıza giren “grafik hızlandırıcı” kartları, oyun dünyasında köklü bir değişime neden olmuştu. OpenGL grafik işleme standardına sahip olmasıyla üç boyutlu oyunlar, grafiksel anlamda göze daha hoş gözükmeye başlamıştı. Örnek olarak; id Software tarafından 1996 yılında yayımlanan Quake, 3Dfx’in grafik yongasını en iyi kullanan oyun olarak sektörün gelişimine büyük katkısı olmuştu; üç boyutlu yapımların …
Devamını gör »Konsol Savaşları
2005 yılında, yedinci nesil oyun konsollarının piyasaya sunulmasıyla oyunseverler için yeni bir dönem başladı. Xbox 360 ve Playstation 3 konsolları, donanım özellikleri olarak PC’ye oldukça yaklaşmıştı ve iki konsolun gücü de aşağı yukarı aynıydı. Nintendo’nun o dönem çıkan Wii ismindeki konsolu, daha mütevazı bir donanıma sahipti; çünkü farklı oyuncu kitlesi ve kendine özgü oyunlarıyla Nintendo, yüksek bir donanıma ihtiyaç duymuyordu. …
Devamını gör »Video Oyunlarının Geleceği #1
Video oyunlarının yaşamlarımızda gerçek anlamda yer alması, 1972 yılında yayımlanan Pong oyunu ile mümkün olmuştur. Amerikalı bilgisayar mühendisi ve programcısı Allan Alcorn tarafından geliştirilen oyun, piyasaya birçok farklı konsol ile sürülmüştür; fakat Pong, yüksek satış rakamlarına Odyssey konsolu ile ulaşmıştır. İki boyutlu grafiğe sahip oyundaki amacımız tenis kortunu andıran bir yüzeyin iki karşı ucunda bulunan ince dikey çubuklarla topu rakibe atmaktı. …
Devamını gör »