Zincirlerini Kıran Yapım: Scorn

2013 yılında Sırbistan’da kurulan oyun yapım şirketi Ebb Software, 2014’ün sonlarında Scorn’un duyurusunu yaptı. Büyük oranda H.R. Giger ve Zdzislaw Beksinski’nin sürrealist çalışmalarından esinlenen yapım, sinemasal referanslar da içeriyordu. 2014 Kasım’ında yayımlanan tanıtım fragmanı dikkatleri üzerine çekse de, asıl ilgiyi 2016 yılındaki ikinci tanıtım görüntüleri yarattı; görsellerdeki biyomekanik tasarımlar, Alien evrenine oldukça yakın seyrediyordu. Dolayısıyla Alien evrenine ve H.R. Giger’in çizimlerine hayran kitleyi ikinci fragman hemen yakalamayı başarmış; dış mekan sahneleri ile de Zdzislaw Beksinski etkisini hissettirmişti. İlk tanıtımını Kickstarter üzerinden yapan oyun şirketi, ancak üç sene sonra hedeflediği bağış rakamına ulaşabildi. 2017’de bu sefer oynanış videosuyla ortaya çıkan Scorn, sonrasında –deyim yerindeyse- sırra kadem bastı; ta ki Microsoft’un yeni nesil konsolu Xbox Series X’in oyun tanıtımlarına kadar…

En son iki ay önce yayımlanan fragmanın görsel kalitesi, 2014’te yapılan sunumun çok ötesindeydi. Microsoft’un desteğini arkasına almayı başaran Ebb Software, şimdi oyunlarını Xbox Series X’e özel olarak geliştiriyor. Dolayısıyla Kickstarter üzerinden yürüttükleri bağış desteklerine bağımlı olmaktan çıktılar; yayımladıkları son tanıtım videoları ile de yeni neslin görsel gücünü göstermede iddialı olduklarını kanıtladılar. Xbox’a özel olarak geliştirilen yapımı PC’lerde de görme şansımız olacak. Yapım Steam‘de yerini aldı. Bağımsız yapımcıların tasarladığı oyun çıkışında başarı gösterirse, Ebb Software için büyük bir sıçrama olacak. FPS (First Person Shooter) türünde olacak eserin çıkışı için henüz net bir tarih verilmedi.

Yaşayan ve biyomekanik bir dünyada gözlerini açacak olan karakterimizin, varoluşçu sorularla yüzleşirken, üzerinde bulunduğu dünyayı anlamak ve ilerlemek için de bulmacayı andıran engelleri çözüp yoluna devam etmesi gerekecek. Başkarakterimiz, bizzat bu tuhaf ve korkutucu dünya tarafından üretilmiş biyomekanik bir varlıktır. Yolculuğu sırasında korkutucu düşmanlarla mücadele etmesi; kendi durumunda olanlara da yardım eli uzatması lazım. Ara sahnelerin olmayacağı oyunda silahlarımıza farklı özellikler atayabileceğiz. Hikayeyi bulmacaları aşarak, girdiğimiz ortamları ise karakteristik özelliklerinden ve karşılaştığımız varlıklardan hareketle çözeceğiz. Gizem ve korku temasını yoğun olarak kullanacak olan oyun, en büyük gücünü görsel dünyasından alacak.

Adeta H.R. Giger’in yaratıcılığın sınırlarını zorlayan eserlerinin ete kemiğe büründüğü yapım, doğum ve cinsellik temalarını sıklıkla kullanacak. Cinsellik olgusu yalnızca bireyler üzerinde değil, dişi üreme organını andıran tünellerde ve erkeklik organını andıran silahlarda da kullanılıyor. Zdzislaw Beksinski, dış dünya çizimlerinde yaşamın bittiği post-apokaliptik ortamları tasvir ederken, H.R. Giger’in iç mekan tasarımlarında ise her an bir cinsel saldırı yaşatabilecek biyomekanik varlıkları gözlemleyeceğiz. Dolayısıyla Scorn, rahatsız edici unsurlarından dolayı belirli bir kitleye hitap edecek gibi duruyor.

Gizliliğin öneminin büyük olacağı oyunda, kaynaklarımız da sınırlı olacak; kısıtlı materyallerden dolayı düşmanlarımıza çok da rahat saldıramayacağız. Biyomekanik dünya sürekli bir üretim ve değişim içinde olacak; bu yerin mekaniklerini kullanarak kendimize yeni yollar ve tüneller yaratabileceğiz. Büyük oranda iç mekanda geçecek olan oyunda düşmanlarımızdan saklanmak ve tuzaklar kurmak durumunda kalacağız. Dolayısıyla oyun mekaniklerinin Alien: Isolation (2014) ve Soma (2015) çizgisinde olacağı bir yapım ile karşı karşıyayız. Olası bir Alien: Isolation 2 duyurusu, oyunun hayranları tarafından uzun bir süredir bekleniyor; fakat Alien evreni ile yakın akrabalıklar gösteren Scorn, Isolation’severleri oldukça cezbetmiş durumda. The Creative Assembly, şimdilik yeni bir Alien oyunu yapma konusunda hevesli değil.

Ebb Software, Xbox çatısı altına geçmesiyle prodüksiyon konusunda zincirlerini kırdı; daha önce projenin bağışlarla ağır ilerlemesinden dolayı, ancak iki yılda bir yapım ile ilgili yeni haberler verebiliyorlardı. Şu an hızlı bir sürecin içine giren oyun, çıkmak için gün saymaya başladı bile. Korku-bilimkurgu türündeki eser oynanış olarak yeni dinamikler getirmeyecek, ama sanatsal referanslarını nefes alan bir dünyaya dönüştürerek nadir bir işe soyunacak…

Yazar: Buğra Şendündar

1979 İstanbul doğumlu. Sinemaya olan ilgisi daha yedi yaşındayken dedesiyle sabahlara kadar film izlemekle başlar. Daha önce çeşitli mecralarda sinema üzerine makale ve eleştiriler kaleme aldı. Günümüzde, Bilimkurgu Kulübü'nde yazarlık serüvenine devam ediyor. Ona göre sinema, insanın kendini keşfetmesidir.

İlginizi Çekebilir

Kadınların Başrolde Olduğu 20 Bilimkurgu Filmi

Bilimkurgu filmleri onlarca yıldır hem geleceğe dair hayal gücümüzü hem de türe dair ilgi ve …

Bir Cevap Yazın

Bilimkurgu Kulübü sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya devam et