Tekinsiz Bir Sualtı Ekosistemi: Subnautica

Subnautica, 16 Aralık 2014’te Unknown Worlds Entertainment tarafından piyasaya sürülen bir hayatta kalma oyunu. Bilimkurgusal bir temaya ve hikayeye sahip, su altında keşif üzerine inşa edilen yapısıyla açık bir dünya sunuyor.  Dünya dışında yaşamın sağlanabileceği bir gezegen arayan uzay geminiz bir kaza geçiriyor. Aldığı hasar yüzünden bilinmeyen bir gezegene düşüyor. Yere çakılmadan önce yaşam kapsülü ile gemiden fırlatılıyorsunuz. Patlamanın kızıllığı ve geminin parçalanması görüntüsüyle kendinizi suda buluyorsunuz.

Ayıldıktan sonra, yaşam kapsülündeki yangını söndürerek kısıtlı sayıdaki kaynaklarla oyuna başlıyorsunuz. Ara ara aldığınız radyo mesajları ile ufak bilgiler ediniyorsunuz. Bunun dışında oyun geniş bir hikaye sunmuyor. Zaten hayatta kalma ve keşif temalı oyunlarda hikayeye çok ihtiyaç duymuyorsunuz. Düştüğünüz gezegen neredeyse tamamen suyla kaplı, canlılığın önemli kısmı sualtı ekosisteminde.

Dikkat etmeniz gereken üç etken var: Açlık, susuzluk ve oksijen seviyesi; bu üç kriterin getirdiği tahribat sonucu canınız da azalıyor tabii, dolaylı bir dördüncü etken olarak. İlk başta dört farklı oyun başlangıç tipi çıkıyor karşımıza: Hayatta kalma, özgürlük, zorlu ve yaratıcı. Hayatta kalma seçeneğinde her etkene dikkat etmek zorundayız. Zorlu’da “Hayatta kalma” seçeneğinin üstüne oksijen uyarısı kaldırılmış halde ve tek canla oynuyoruz. Özgürlük modunda sadece oksijen ve yaşam puanımıza dikkat etmek durumundayız. Yaratıcı modda ise herhangi bir kısıt olmadan inşaat ve keşif yapabiliyoruz.

Göze hoş gelen grafikleriyle sualtı dünyası sizi kendisine bağlıyor. Okyanus ekosistemi veya denizler ilginizi çekiyorsa sadece seyretmek için bile oyunu oynayabilirsiniz. Su altında gemiden kopan parçalar, balıklar ve benzeri canlılarla birlikte çeşitli madenleri bularak, yiyecek ve alet yapmak için kaynak toplamanız lazım. İlgi çekici dünyada daha uzaklara, derinlere gidebilmek ve kendinizi çeşitli tehlikelerden koruyabilmek için birtakım ekipmanlar yapmanız gerekiyor: Dalış suitleri, denizaltılar, oksijen tüpü, fener, kesici aletler…

Derinliklerin ilgi çekiciliği, basit ya da can sıkıcı derecede zor olmayan craft sistemi ile oyuna olan ilginiz artıyor. Sunulan açık dünyanın genişliği ve serbestliği, sürekli eklenen haritalarla beraber oyun sürenizi uzatıyor. Tekinsiz derinliklere dalarken yaşayacağınız gerilim için de şimdiden uyaralım. Tüm bunların yanında su altında veya üstünde bir üs kurmak bile başlı başına bir oyun ve gayet zevkli.

Hazırlayan: Canberk İleri

Yazar: Konuk Yazar

Bu içerik bir konuk yazar tarafından üretilmiştir. Siz de sitemizin konuk yazarlarından biri olabilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey, kaleme aldığınız bilimkurgu temalı makale ve öykülerinizi bilimkurgukulubu@gmail.com adresine göndermek. Editör onayından geçen yazılarınız burada yayımlanıp binlerce okurun beğenisine sunulacaktır. Gelin bu arşivi birlikte büyütelim...

İlginizi Çekebilir

Nietzsche

“Çöl Büyüyor”: Nietzsche’nin Kâbusu Üzerine

Friedrich Nietzsche‘nin (1844-1900) Böyle Söyledi Zerdüşt‘ündeki Çölün Kızları Arasında bölümünde geçen “Çöl Büyüyor” (Die Wüste …

Bir Cevap Yazın

Bilimkurgu Kulübü sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya devam et